زهرا فرود : " مهدی صباغ زاده " نویسنده کارگردان و تهیه کننده پر سابقه سینما وتلویزیون است که تا کنون تولید آثار بسیاری را در مدیوم سینما و تلویزیون به نام خود ثبت کرده است؛ او که در عرصه تدوین نیز تبحر دارد، در سال ۶۲ با کارگردانی فیلم سینمایی "سناتور " توانست پرفروشترین فیلم سال ۱۳۶۳ سینمای ایران را به نام خود رقم بزند.
اوکه معتقد است ،ژانر پلیسی یکی از گونه هایی است که می تواند دستاوردهای بکری را در راستای نگارش فیلمنامه وبه تبع آن ساخت آثار نمایشی داشته باشد می گوید : لطمه ای که فیلم "رمانتیسم عمادوطوبا "
به واسطه موضوع و روایت عاشقانه اش دید سبب شد این اثر شاخص آنطور که باید از سوی مخاطب بویژه نسل جدید دیده نشود.
"مهدی صباغ زاده " فیلمنامه نویس ،کارگردان وتهیه کننده سینما وتلویزیون به دیباچه گفت: جلسه هماندیشی سینماگران با سردار « مهدی حاجیان » معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی کل انتظامی و مجتبی رشوند مدیرعامل موسسه ناجی هنر که به میزبانی موسسه ناجی هنر در سالن فجر ستاد کل انتظامی برگزار شد، گردهمایی خوبی بود که طی آن توانستیم تا حدی در راستای تعالی ساخت آثار نمایشی درسبک وسیاق مضامین پلیسی سوالاتی را مطرح وبه تبع آن پاسخ های مطلوب و کاربردی دریافت کنیم؛ همچنین پرداختن به ضرورتها و نیازهای تولید این گونه نمایشی، ازجمله مباحثی بود که در موازات این جلسه به آن نگاه وتوجه شد.
او که از سال ۱۳۹۲ به عنوان پخشکننده فیلمهای سینمایی، مدیریت مؤسسه پخش" نیمروز فیلم "را به عهده دارد افزود: آنچه که در پی این جلسات اهمیت دارد آن است که دریابیم ناجی هنر تاچه حد یارای سازندگان آثار نمایشی در حوزه پلیسی و موضوعات مرتبط با آن خواهد بود و نیز به عنوان یک سینماگر چقدر خواهیم توانست در پرداخت به یک موضوع مثلا مبحث سناتور که پیش از انقلاب مطرح بود و بنده در بعد از انقلاب اثری را با این عنوان در سینمای ایران به تولید رساندم، به طور مستقیم به مباحثی همچون پشت پرده تولید کنندگان و واردکنندگان مواد مخدر و افراد یا حتی برخی ارگانهای دولتی که دراین زمینه دست دارند و با دریافت رشوه این مواد خانمان سوز را بین جوانان یک مملکت پراکنده می کنند می توانیم پیش برویم.
یا کلا چقدر دستمان باز خواهد بود که بتوانیم پیرامون نمایندگان مجلس وشخصیت فردی و اجتماعی آنها در آثار نمایشی مباحثی را عنوان کنیم؟
« صباغ زاده » که کارگردانی آثاری چون "دزدان مادربزرگ"، "کلوپ همسران "،"پیشنهاد ۵۰میلیونی" و " خانه کاغذی " را بر عهده داشته اظهار داشت: اگر چه سینمای پلیسی گونه نمایشی خوبی است که دوست دارم در این عرصه آثار خوبی ومطلوبی ارائه شود اما این موضوع مستلزم در اختیار داشتن بهره گیری از تکنولوژی های جدید این عرصه است تا بتوانیم در راستای آن قهرمان سازی کنیم چرا که قهرمان وضد قهرمان در فیلم های پلیسی بسیار حائز اهمیت است وعدم وجود این دو مورد سبب می شود مخاطب امروز نتواند آنطور که باید با اثر ساخته شده ارتباط گیرد؛ بنابراین این عرصه برای موفقیت نیازمند تکنیک های خوب و به روز توأم با حمایت وپشتیبانی است.
صباغ زاده بابیان اینکه امروز ژانر پلیسی می تواند دستاوردهای خوبی را در راستای خلق داستان های پُرکِشش برای فیلمنامه نویسان به ارمغان آورد گفت :در جهت تولیدات فاخر و ماندگار با مضامین پلیسی نیاز است ،پلیس موضوعات خود را دراختیار سازندگان اینگونه تولیدات قرار دهد تا بتوانند آثاری جنایی ،امنیتی، جاسوسی و..که نیازمند نیروی پلیس، به شکل خیلی فعال است را در قالب فیلم و سریال به تصویر بکشند؛ البته در این جلسه از سوی ناجی هنر و معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی تاکید شد امکانات وشرایط پلیسی خوبی در آگاهی و اداره ناجا وجود دارد که پتانسیل خوبی برای ساخت آثار نمایشی هستند که دراینجا می طلبد،بگویم اگر این ارگان ها شرایطی را ایجاد کنند که بتوانیم با اخذ مجوز های لازم به پرونده های پلیسی دست یابیم و آنها را به دلیل نگارش فیلمنامه های قوی و همچنین تولید آثار ماندگار مطالعه کنیم ژانر پلیسی علاوه بر احیا در سینمای کشور مانا وپرمخاطب خواهد شد.
تهیه کننده فیلم سینمایی" رمانتیسم عمادوطوبا " درادامه،پیرامون این فیلم گفت :"رمانتیسم" عمادوطوبا موضوع روز جامعه است ،یکی از موضوعاتی که نسل امروز ما نیاز به دیدن آن دارد و از آنجا که این فیلم به نوعی ارائه دهنده الگو و فرهنگ صحیح به جهت درست زندگی کردن در جامعه امروز و همچنين چگونگی مواجه با مشکلات و درگیری های زندگی روز مره است از این رو" رمانتیسم عمادوطوبا " یکی از آثار شاخص سینمای کشور محسوب می شود که البته متأسفانه به دلیل موضوع عاشقانه این فیلم با نامردی به آن لطمه وارد کردند و اجازه نداند که خانواده ها و نسل جوان بتوانند بخوبی این اثر را به تماشا بنشینند و نه تنها صدا وسیما بلکه شهرداری نیز در جهت تبلیغ این فیلم، هیچ حمایت وکمکی نکرد ،به هرحال امیدوارم تولید آثاری با سبک وسیاق "رمانتسیم عمادوطوبا " در سینما باب شود و ادامه یابد و همچنین امیدوارم پسرم ،کاوه صباغ زاده کارگردان این فیلم، از ساخت آثار نمایشی دلسرد نشود و بتواند به سینمایی که مورد توجهش است ادامه دهد بخصوص اینکه سعی دارد با نگاهی تازه و متفاوت به جامعه و جوانان به فیلمسازی بپردازد.
او که در سال ۱۳۷۰ برای فیلم "خانه خلوت" کاندیدای بهترین کارگردانی در دهمین جشنواره فیلم فجر شد و در سال ۹۱ توانست برای کارگردانی فیلم "راه بهشت" برنده جایزه بزرگ « مصطفی عقاد » از جشنواره فیلم فجر شود ادامه داد: از آنجا که مسائل فرهنگی امروز جامعه ما،بیشتر به مبحث ازدواج ،بویژه ازدواج هایی که سرانجام خوبی ندارند ویا بدلایل مختلف از جمله شرایط اقتصادی منجر به طلاق و جدایی می شوند ختم می شود ،بنابراین در تولید فیلم "رمانتیسم عمادوطوبا " سعی کردیم با نگاه جدیدتری به روابط زوج ها بپردازیم. یعنی مخاطب در این اثر مشاهده می کند ، مسائل و دغدغه های اقتصادی،گرفتاریهای کاری و روزمره و همچنین تضاد فکری و...زن وشوهر، نه تنها تاثیری بر روابط عاشقانه و صمیمی آنها ندارد، بلکه زوج عمادوطوبی را مجاب به فداکاری و تقسیم وظایف زندگی، تربیت بچه ها و تلاش به جهت ساختن آینده ای درست و روشن برای خود وبچه هایشان می کند بنابراین معتقدم این فیلم اثری است که توانسته به خوبی مسائل مختلف خانواده و روابط خانوادگی را برای مخاطب ترسیم کند.
وی در پایان گفت : از آنجا که مخاطب اشتیاق بیشتری به حضور و نقش آفرینی بازیگران سوپراستار در آثار نمایشی دارد اما "رمانتیسم عمادوطوبا" سعی نکرد تا از تجربه بازی اینگونه بازیگران در ساخت خود بهره گیرد چرا که کارگردان کار به موفقیت ودیده شدن یک اثر به صرف حضور بازیگران سوپراستار، آنچنان اعتقادی نداشت .ازاین رو این ریسک را در چینش و گزینش، بازیگران فیلم انجام داد که درکل نه تنها "رمانتیسم عمادوطوبا" لطمه ای ندید بلکه با موفقیت نیز روبرو شد.